کارگاه اصول برنامهریزی در روابط عمومی و نیز اطلاعرسانی اجرای طرح نان کامل برگزار شد
کارگاه آموزشی اصول و تکنیکهای برنامهریزی در روابط عمومی و نیز اطلاعرسانی اجرای طرح نان کامل با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و با همکاری نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران برگزار شد و گامی در راستای همافزایی روابطعمومیهای دستگاههای اجرایی استان در مسیر ارتقای دانش و بهبود سلامت جامعه شکل گرفت.

به گزارش وبدا، دکتر پیمان فیضی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۴، در این کارگاه با تأکید بر نقش روابط عمومی در تحقق اهداف حوزه سلامت، گفت: یکی از برنامههای ما برگزاری نشستهای تخصصی با روابط عمومیهای استان، جهت تحقق اهداف سلامت به شکل مؤثر است. برنامههایی همچون پزشک خانواده و ترویج فرهنگ پیشگیری و خودمراقبتی.
وی با اشاره به اهمیت توجه به تقدم بهداشت بر درمان برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماریها، افزود: سرمایهگذاری در حوزه بهداشت و پیشگیری علاوه بر کاهش هزینههای درمان، به کاهش درد و رنج مردم نیز منجر میشود.
وی خاطر نشان کرد: همافزایی و نشستهایی که با حضور مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاههای اجرایی، موسسات و شرکتهای خصوصی شکل میگیرد به سبب تخصص و توانمندی در حوزههای ارتباطات، در انتقال موضوعات فرهنگ سلامت به بطن جامعه بسیار موثر و کمککننده است.
در ادامه، دکتر عربی، مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تشریح فواید نان کامل پرداخت و گفت: نان در سبد غذایی ایرانیها جایگاه ویژهای دارد و هر ایرانی روزانه به طور متوسط ۳۳۳ گرم نان مصرف میکند که تأمینکننده ۵۳ درصد انرژی و ۳۳ درصد پروتئین و ریزمغذیهای روزانه است. اگر نان با کیفیت باشد، میتواند ریزمغذیهایی مانند آهن، فسفر، فیبر و ویتامینهای گروه B را تأمین کند. نان کامل با پروتئین گلوتن بالا، حدود ۸۰ درصد نیاز آهن و ۳۰ درصد نیاز کلسیم بدن را تأمین میکند.
وی همچنین تصریح کرد: کیفیت نان تأثیر مستقیمی بر سلامت دارد. ایران و ترکیه بالاترین مصرف نان را دارند و سرانه مصرف در ایران با ۱۹۴ گرم، چندین برابر استاندارد جهانی است.
وی با بیان اینکه آرد کامل شامل سه بخش اصلی اندوسفر، جوانه و سبوس است گفت: نان کامل دارای فیبر محلول و نامحلول است که میتواند نیاز روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر افراد را تأمین کند.
دکتر عربی افزود: از سال ۱۳۹۹ تولید نان کامل در دانشگاه کلید خورده و اکنون با حمایت یارانهای، در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و برخی نانواییهای آزادپز شهر تولید میشود.
وی گفت: پس از قیمتگذاری مناسب و استقبال مردم، این طرح در سایر شهرستانها نیز توسعه خواهد یافت.
در ادامه، دکتر حسن نصیری قیداری استاد و مدرس دانشگاه با ارائه مطالبی کاربردی درباره برنامهریزی و هدفگذاری در روابط عمومی گفت: هدفگذاری مؤثر در روابط عمومی نیازمند شناسایی دقیق فرصتها و چالشهاست. برنامهها باید با اولویتبندی و تحلیل واقعبینانه منابع و مخاطبان طراحی شوند.
وی افزود: ابزارهای نوین ارتباطی، پایش عملکرد و بازخوردگیری مداوم، از جمله کلیدهای موفقیت در تحقق اهداف روابط عمومی و اثرگذاری در برنامهها هستند.
وی افزود: یک روابط عمومی موفق، علاوه بر اجرای برنامهها، باید توان تحلیل نیازها، پیشبینی مشکلات و بهرهگیری از فرصتها را داشته باشد.
بنابراین گزارش؛ این کارگاه با استقبال گسترده شرکتکنندگان همراه بود و بار دیگر نشان داد که توسعه روابط عمومیهای توانمند، پایهای مستحکم برای ارتقای خدمات و سلامت جامعه است.
نظر دهید